منو

سپاه ۱۷۴۶ پروژه محرومیت زدایی در کرمان اجرا کرد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اقدامات این نهاد در سال گذشته گفت: تعداد یک هزار و ۷۴۶ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار ۷۹ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان طی مدت یک سال گذشته در این استان اجرا شده است.

۱۴ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش ایستار، سردار حسین معروفی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت فرار سیدن هفته پاسدار افزود: همچنین در قالب قرارگاه آبرسانی حاج قاسم سلیمانی مرد میدان نیز از پایان فروردین تا ۲۵ اسفند امسال آبرسانی به ۳۴۰ روستا در استان کرمان به اتمام می رسد.

وی با اشاره به آبرسانی به ۶۳۰ روستای کرمان طی ۱۰ مرحله در ۲ سال اخیر بیان کرد: آبرسانی به روستاهای این استان تا سوم خرداد سال آینده به ۴۰۹ روستا می رسد که ۸۰۳ میلیارد تومان هزینه این آبرسانی شده و اگر از ظرفیت خیرین و نیروهای جهادی استفاده نمی کردیم، هزینه ها ۲ برابر می شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: تاکنون برای آبرسانی به ۳۴۰ روستای این استان حدود ۸۵۲ کیلومتر کانال و لوله گذاری کرده ایم و با آبرسانی به ۴۰۹ روستا در سال آینده، تعداد ۱۶۷ هزار و ۸۵۰ نفر تا سوم خرداد صاحب آب شرب می شوند.

وی تصریح کرد: در بحث آبرسانی از سال ۱۴۰۱ قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)  و وزارت نیرو و با همراهی گروه های جهادی خیرین، واقفین و مردم وارد می شوند که کار با سرعت و جهادی انجام خواهد شد.

بیش از ۲۵۹ میلیارد تومان کمک مومنانه در کرمان توزیع شد

سردار معروفی ادامه داد: در یک سال گذشته ۲۵۹ میلیارد و ۱۱۹ میلیون تومان کمک های مومنانه، ۲۳۹ هزار ۷۵۹ بسته معیشتی، یک هزار و ۱۷۹ سری جهیزیه، ۲ هزار و ۴۸۹ لوازم خانگی و ۱۱ هزار و ۴۳۶ بسته پوشاک و کفش با همکاری سپاه و سایر نهادها و خیرین بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی، مهمترین موضوع آموزش و توانمندسازی در زمینه اشتغال است گفت: طی یکسال اخیر تعداد هشت هزار و ۷۴۲ نفر توانمندسازی و آموزش داده شده اند و ۲ هزار و ۸۷۱ نفر اشتغالزایی از طریق صندوق های قرض الحسنه صورت گرفته است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: طرح کرامت در ۲۳ نقطه از استان در حال اجرا است و ۶ نقطه در سطح شهر کرمان فعال هستند و خدمات دهی و مشاوره انجام می شود و طی امسال ۵۸۰ نفر در اردوگاه کرامت از اعتیاد رها شده و با کمک شهرداری اشتغال آنها حل می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث مبارزه با کرونا توسط سپاه بیان کرد: تعداد ۱۰ مرکز واکسیناسیون مستقل ایجاد شده و ۹۱۶ نیرو بسیجی متخصص به بیمارستان های استان کرمان اعزام شده اند.

سپاه ۶۱ کیلومتر سیل بند در جنوب کرمان احداث کرد

سردار معروفی در رابطه با فعالیت های مجموعه سپاه در بحث سیل دی ماه گفت: سه قرارگاه در مرکز، شرق و جنوب استان کرمان تشکیل شد و تمامی توان سپاه را پای کار آوردیم و امکانات مورد نیاز به منطقه وارد کردیم و علاوه بر امدادرسانی، ضمن توزیع پتو و و البسه گرم، آشپزخانه صحرایی راه اندازی کرده و خانه های مردم را لایروبی کردیم.

وی اظهار داشت: بعد از اتمام سیل با اجازه فرماندهی کل سپاه پاسداران همه دستگاه های مهندسی را در منطقه نگه داشتیم و حدود ۶۱ کیلومتر سیل بند و ۱۶ کیلومتر لایه روبی کف رودخانه ها را انجام دادیم و برای ضدعفونی منطقه هم وارد عمل شده و بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه برای خدمات دهی رایگان به مردم در منطقه حضور داشت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در سفر وزیر کشور و رییس جمهور به مناطق سیلزده توانستیم حقیقت جنوب را شرح دهیم که قرار شد برای احداث سیل بند، ۵۰ درصد توسط دولت، ۴۰ درصد بنگاه های اقتصادی استان و ۱۰ درصد سپاه هزینه کند.
وی بیان کرد: حدود سه هزار و ۷۰۰ گروه جهادی ثبت سامانه سپاه شده اند که یکهزار و ۴۰۰ گروه جهادی ساماندهی شدند که درشش عرصه عمرانی، علمی، اقتصاد مقاومتی، بهداشت، کشاورزی و درمانی در استان کرمان فعالیت می کنند.

سردار معروفی افزود: در شبکه تقویتی صالحین استان کرمان، پنج هزار و ۶۲۰ حلقه فعال داریم و ۲۴ دارالقرآن را نیز فعال کردیم و ما نظام تربیتی صالحین را با قرآن و اهل بیت تعریف می کنیم.

از موضوعات فرهنگی نباید غفلت کنیم

وی با بیان اینکه نباید از موضوعات فرهنگی به دلیل مشکلات اقتصادی غفلت کنیم تصریح کرد: در دولت سازندگی و اصلاحات به دلیل غفلت در این عرصه ضربه خوردیم و برگزاری یادواره خانگی ۶ هزار و ۵۰۰ شهید از جمله کارهای مهم فرهنگی است و باید با برگزاری این یادواره شهدا راه آنها را احیا کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: برای خدمت رسانی به مردم از هیچکس اجازه نمی گیرد و جانمان را برای مردم می دهیم و برای خدمت به مردم خط کشی، قومی، مذهبی و سیاسی نداریم بلکه نگاه سپاه جامع الاطراف بودن است و تنها به انقلاب و مردم فکر می کند.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران برای انجام رسالت مکان، زمان و لباس نمی شناسد و این باید الگوی مدیریتی در کشور شود، سپاه با دستور رهبر معظم انقلاب در حوزه محرومیت زدایی ورود می کند چون ما مجری و سرباز هستیم  که با همراهی واقفین و خیرین خدمت رسانی می کنیم.

سردار معروفی با بیان اینکه ماموریت حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن به سپاه سپرده شده است بیان کرد: سپاه امروز در کنار ماموریت های امنیتی و نظامی خود، ماموریت نرم و نیمه سخت هم بر عهده دارد و فلسفه وجود حاج قاسم در کشورهای اسلامی قانونی و تعریف شده است.

وی گفت:در بحران ها مردم محلی، راه حل رفع آن را می دانند و راه نجات کشاورزی جنوب کرمان تجاری کردن کشاورزی برای صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس است و اگر برنامه ریزی باشد در جنوب کرمان فقر نداریم.

توازن مدیریت و منابع برای محرومیت زدایی برقرار می شود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: ایجاد قرارگاه ساماندهی محرومیت زدایی در شرق و جنوب استان لازم است تا به تناسب ظرفیت های هر منطقه و با اولویت، محرومیت برطرف شود و توازن و مدیریت منابع برقرار شود.

وی تاکید کرد: امروز گام دوم انقلاب اسلامی تبدیل به شعار شده است و بعد از ۲ سال کاری انجام ندادیم  و برای اجرای گام دوم انقلاب به عنوان بالادستی سند انقلاب اسلامی؛قرارگاه تشکیل دادیم و باید گام دوم انقلاب را عملیاتی کنیم.

همچنین با اشاره به فرا رسیدن سوم شعبان روز و آغاز هفته پاسدار گفت: سرکشی به خانواده های شهدا، برگزاری کمک های مومنانه، وتوزیع بسته های معیشتی و جهیزیه، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و آبرسانی از مهمترین برنامه های این هفته محسوب می شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.