منو

توزیع ۵هزار اصله درخت در هفته درخت کاری

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری عنوان کرد:در راستای شعار محوری مدیریت شهری در هفته درختکاری «هر خانواده؛ یک خانه سبز» پنج هزار اصله درخت توزیع شده است.

۱۷ اسفند ۱۴۰۰

به گزاش ایستار ،  جهانگیر ملکی در نشست خبری که به مناسبت هفته درختکاری در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، با تأکید بر اهمیت توسعه فضای سبز، اظهار کرد: کاشت درخت و افزایش سرانه فضای سبز باعث بهبود سلامت جسمی و روانی افراد جامعه، هویت بخشی به شهر،کاهش آلودگی هوا، جذب گردشگر و…می شود.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با بیان اینکه در هفته درختکاری بیش از ۵ هزار اصله درخت توزیع شده است، گفت: مساحت فضای سبز شهرداری ۳ میلیون و ۱۹۶ هزار مترمربع است که از این مساحت  ۸۲۷ هزارو ۲۴۰ متر مربع به پارک ها اختصاص یافته است.
مهندس ملکی از تولید سالیانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون نشاء فصلی در نهالستان شهرداری خبر داد و افزود: عمده نشاء های تولیدی در فصول محتلف سال به خصوص بهار و پاییز در سطح شهر کاشته می شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات احداث ۷ بوستان محله ای در رفسنجان آغاز شده است، گفت: با مجموع ۶۹ بوستان موجود در سطح شهر پیش بینی می شود تا سال آینده تعداد بوستان ها به بیش از ۷۵ تا برسد.
مهندس ملکی با اشاره به نقش مهم شوراهای محله در ارتقاء فضای سبز، از توزیع نهال طبق هماهنگی های انجام شده با شورای محله در محلات خبر داد و گفت: حفظ و نگهداری فضای سبز یک ضرورت همگانی است و می طلبد همه مردم در این امر مشارکت نمایند.
مدیرعامل سازمان، سیما، منظر و فضای سبز شهری با بیان اینکه یکی ازسیاست های سازمان فضای سبز، جداسازی آب شرب از آب فضای سبز است، گفت: این موضوع با احداث دو مخزن دو هزار مترمکعبی در جاده کرمان و خط انتقال با توجه به بودجه اختصاص داده شده در دستور جدی سازمان قرار گرفته است.
رئیس اداره سیما و منظر شهرداری رفسنجان نیز در جمع خبرنگاران گفت: با همکاری معاونت هنری شهرداری و با هدف نمایش نمادهای فرهنگی و هنری در برگزاری آیین های نوروزی، اولین جشنواره تخم‌مرغ‌های رنگی در دو بخش بزرگسالان و کودکان در آستانه بهار برگزار کردیم.

مهندس میرزمانی در ادامه از اجرای نقاشی دیواری با تصاویری از سرداران شهید در خیابان امام خمینی(ره) و انجام نورپردازی سطح شهر به مناسبت نیمه شعبان و آذین بندی شهر با همکاری اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری خبر داد و افزود: در آستانه سال نو تعداد پنج سفره هفت سین و المان های متعدد ویژه نوروز در نقاط مختلف شهر اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در یک ماهه اخیر بیش از ۵۰ مسیر به تابلوی راهنما مجهز شده است، گفت: اجرای نقاشی دیواری و بهسازی مقبره شهدای کمال آباد از دیگر فعالیت های در حال انجام این اداره است.
شایان ذکر است شعار محوری مدیریت شهری در هفته درختکاری «هر خانواده؛ یک خانه سبز» تعیین شده است که در همین راستا بیش از ۱۰ برنامه متنوع توسط شهرداری اجرا خواهد شد.

 

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.