منو

گزارش یک جشن :از ۱۳۷۰تا ۱۴۰۰

ماجرای جشن روز جوان در فضای ملتهب سیاسی رفسنجان سوژه جدیدی برای بلوای رسانه ای شده است که بطور کلی اکثریت مخالفت ها رنگ بوی سیاسی دارد و اساسا موضوع جشن ۲۰ اسفند بهانه ای برای تاختن به شهردار و شورای شهر ششم است.

۲۶ اسفند ۱۴۰۰

تارنمای خبری ایستار/ ماجرای جشن روز جوان در فضای ملتهب سیاسی رفسنجان سوژه جدیدی برای بلوای رسانه ای شده است. از یک طرف منتقدان شهرداری، از چپ های دوم خردادی تا رادیکال های اصولگرا در جبهه منتقد و از سوی دیگر اکثریت مردم و افکار عمومی و حامیان شهردار و شهرداری موافقان برگزاری جشن قرار گرفته اند.

بطور کلی اکثریت مخالفت ها رنگ بوی سیاسی دارد و اساسا موضوع جشن ۲۰ اسفند بهانه ای برای تاختن به شهردار و شورای شهر ششم است. در واقع اگر سوژه جشنی هم نبود این منتقدان بالاخره بدنبال ترک دیواری می گشتند، برای ایراد اتهام و فضاسازی که شاید در خیال خود متوهم این موضوع هستند که جو رسانه ای به راه خواهند انداخت و از این آب گل آلود ماهی دلخواه خود را صید خواهند کرد. در این میان اما یک سوال مهم قابل توجه و پاسخ است. چه گروهی بنیان گذار این جشن ها بودند؟

اصلاح طلبان معتقدند که جشن های همگانی ساخته و پرداخته شورای شهر پنجم است و بر آن اصرار دارند و برآنند آنان که در آن دوره مخالف برگزاری جشن بودند هم اکنون علم موافقت و احیای آن را برافراشته اند. و این کپی برداری از اقدام آنان بوده است. بدون هیچ تردیدی این ادعا علاوه بر یک مغلطه تاریخی یک اتهام به تمامیت جناح اصولگرا است.

در حوزه تاریخی، هنوز بسیاری از مردم شهر جشن های پر شور بمناسبت تولد حضرت علی ع در دهه ۷۰ را به خوبی بیاد دارند که در استادیوم تختی برگزار می شد. این مراسم ها با وجود بلیت فروشی چنان مورد استقبال قرار می گرفت که در سانسهای صبح و عصر و شب با حضور پر شور و چند هزار نفری مردم و با اجرای انواع برنامه ها از جمله موسیقی زنده خوانندگان مطرح و مجریان و کمدین های سرشناس آن دوره برگزار می شد. تا آنجا که ذهن یاری می کند حضور خوانندگانی همچون مهرداد کاظمی و کمدین هایی همچون جانعلی ملات آبادی و برخی خوانندگان با گروه ارکستر و اجرای موسیقی زنده که در آن زمان معروفترین و محبوبترین خوانندگان و کمدین های کشور بودند را می توان اشاره کرد.

نکته مهم قابل توجه اینکه تمامی این جشن ها با همت موسسه خیریه علوی و محوریت مسئولین مجتمع آموزشی علوی ( حاج اکبر پورمحمدی و برخی اعضای اصولگرای شورای شهر سوم و چهارم) و کمک جوانان مسجد امام خمینی که امروز به طیف اصولگرا منتسب هستند برپا می‌شد.
پس جریان اصولگرا نه تنها با جشن و شادی مخالفتی نداشته و ندارد بلکه خود پیشرو برگزاری این مراسمات بوده اند و کپی برداری را عده ای دیگر در پیش گرفتند.

همچنین در خصوص انتقادات برخی افراد از جریان اصولگرا به برگزاری جشن در دوره پنجم شورا شهر هم ذکر این نکته اساسی لازم است که دلیل بیشتر منتقدان آن بود شورای شهر پنجم و شهردار وقت ، کار زیر بنایی و عمرانی را تعطیل کرده و پیوسته بدنبال برگزاری جشن های پر هزینه و کارهای سطحی و روبنایی است که این دو کلید واژه «روبناو زیر بنا» ماهها محل نزاع طرفین بود.

و صد البته از این نکته مهم نباید غفلت کرد،که در همه این ادوار گروهی تندرو که ریشه در جناح اصولگرا داشتند و دارای دیدگاه های بشدت رادیکال بوده پیوسته و در همه ادوار نه تنها با جشن و موسیقی بلکه با هر نوع فعالیت هنری در سطح شهر به مخالفت برخاستند. این در حالی بود که اعمال این گروه در هیچ دوره‌ای مورد حمایت اکثریت طیف مذهبی و اصولگرای شهر قرار نگرفته است و نمیگیرد.

خلاصه آنکه شورای ششم و شهردار پرکار و جوان آن به فراست دغدغه مردم را در اجرای برنامه های عمرانی و زیباسازی و هنری و فرهنگی درک نموده اند و با آهنگی متعادل و منظم در راستای آبادانی و آرامش شهر قدم برداشته اند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.