منو

نگاهی به عملکرد خیریه کوثر در سال 1400: از افزایش چند برابری اشتغالزایی تا اهدای 100 سری جهیزیه به دختران دم بخت و آزادی 10 زندانی جرایم غیرعمد

با توجه به اعتمادی که مؤسسه خیریه کوثر رفسنجان توانسته طی این ده سال در بین مردم ایجاد کند، به لطف خدا در سال جاری مشارکت خیران نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

۲۹ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش ایستار، از مهمترین اهداف و عملکردهای این خیریه اشتغالزایی است که در سال جاری برای حدود ٧٠ نفر اشتغال ایجاد شد و این افراد از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شده اند.

یکی از موارد اشتغال‌زایی در حال توسعه، کارگاه تولید دستکش صنعتی است که در سال ١۴٠٠ به همت خیران، ساختمانی به وسعت 1400 متر مربع در یکی از محله‌های مرکز شهر خریداری شد که در حال بازسازی است و به زودی کارگاه به این محل انتقال می یابد و اشتغالزایی و ظرفیت تولید حداقل به دوبرابر افزایش می یابد.

در سال 1400 احداث 12 واحد از 4 بلوک پروژه 48 واحدی خیریه کوثر کلید خورد و تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مؤسسه خیریه کوثر مهر رفسنجان از ابتدای سال 1400 بیش از 100 سری جهیزیه از اجناس تولید داخل کشورمان به دختران نیازمند اهدا کرده است.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بدون سود یکی دیگر از اقدامات مؤسسه است که در سال 1400 تعداد 589 نفر وام 5 میلیون تومانی (در مجموع به مبلغ 2 میلیارد و 860 میلیون تومان) دریافت کرده اند و از ابتدای تأسیس صندوق قرض‌الحسنه تا کنون ۲۴۲۰ نفر از تسهیلات این مؤسسه بهره مند شده اند.

در راستای کمک به رونق اشتغال خانگی و مشاغل کم هزینه و زودبازده، از امتیاز موسسه در بانک، تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان اعطا شده است.

در آستانه سالروز میلاد حضرت زهرا (س) سومین همایش خیریه کوثر در 30 دی ماه برگزار شد و مورد استقبال خیران قرار گرفت. در این همایش هزینه احداث ۵ واحد از پروژه مسکونی به مبلغ ٢ میلیارد تومان، یک باب ساختمان مسکونی به مساحت 500 متر مربع و ساختمان تجاری-مسکونی به مساحت ۴۰۰ متر مربع به موسسه اهدا شد.

در سال ١۴٠٠ زمینه آزادی 10 زندانی جرایم غیرعمد فراهم شد و به آغوش خانواده و جامعه بازگشتند.

در کنار فعالیت های ذکر شده، هر هفته غذای گرم بین افراد نیازمند و کارتن خواب ها توزیع می شود.

با توجه به اعتمادی که مؤسسه توانسته طی این ده سال در بین مردم ایجاد کند، به لطف خدا در سال جاری مشارکت خیران نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

اجرای طرح «شکرانه سلامت» با موضوع عضوگیری از یک ماه پبش آغاز شد و طی این مدت 100 نفر ازجمله کسبه و کارمندان عضو شدند و ماهیانه مبلغی را برای کمک به این موسسه خیریه اختصاص می دهند.

از مردم خیراندیش و خیرخواه که در سال ١۴٠٠ همراه و همدل ما و خانواده‌های نیازمند بوده‌اند، قدردانی می‌شود. از خدای متعال سلامتی، بهروزی و دوام توفیق خدمت‌رسانی به محرومان را برای‌شان خواستاریم.

و از تمامی همشهریان نوع‌دوست دعوت می‌شود با مراجعه به دفتر خیریه واقع در خیابان ستارخان نبش کوچه ۶ از نزدیک با فعالیت‌های خیریه کوثر آشنا شوند و به خانواده بزرگ خیریه کوثر بپیوندند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

مطالب مرتبط
«ملی مس» سرآمد در تولید/گام‌های استوار برای تحقق شعار سال

با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به 4 ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما کلید خورد

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری فیلم شهرنما خبر داد.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
فعالیت یک هزار و ۳۴۰ نفر در ستاد صبر استان کرمان/ از سال ۱۴۰۱ هیچ پرونده‌ای به دادگاه مطبوعات کرمان ارجاع نشده است

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان از فعالیت یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیارصلح (دانش‌آموزی) و ۱۱ نفر هم طلایه‌دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان هستند.

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.