منو

۴۳ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی در استان کرمان پرداخت شد

سرپرست اداره کل تعاون استان کرمان گفت: حدود ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی در استان کرمان در سال گذشته پرداخت شد.

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، مجتبی مصباح صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان در نخستین روز از هفته کار و کارگر با تبریک فرارسیدن این هفته اظهار داشت: رفع فقر یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه جلوگیری از فساد اداری، اشتغال جوانان و رفع مشکلات بازنشستگان در دستور کار وزیر کار است گفت: زیست بوم اشتغال طراحی شده و در این طرح ظرفیت‌های موجود در هر استان شناسایی و بر اساس این ظرفیت‌ها اشتغال‌زایی انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه صدور مجوزهای کسب و کار نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است افزود: افزایش 20 درصدی تسهیلات رفاهی برای بازنشستگان ایجاد شده و پوشش بیمه‌ای بیماری‌های خاص در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیمه زنان خانه‌دار و بیمه ناباروری دایر شده است ادامه داد: بیمه کارگران ساختمانی افزایش 300 هزار نفری در سال جاری یافته است.

مصباح با اشاره به اینکه کسانی که فاقد خوراک، پوشاک و سرپناه هستند جزو فقر مطلق محسوب می‌شوند و تلاش ما است فقر مطلق از جامعه را برداریم گفت: سامانه سوت‌زنی برای جلوگیری و پیشگیری از فساد در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ایجاد شده است.

وی با عنوان اینکه 9 اداره کل و دستگاه در استان زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کنند افزود: 23 اداره شهرستانی داریم و تغییر مدیرانی که توانایی و تخصص ندارند در دستور کار است تا این دستگاه از حالت انفعال خارج شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه یکی از مواردی که مورد توجه ماست، نارضایتی‌های جامعه کارگری استان است ادامه داد: کارگروهی برای رصد مشکلات کارگری در کارگاه‌ها تشکیل شده است؛ تشکیلات کارگری در تمام کارگاه‌ها ضرورت دارد و کارگران باید نماینده داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد 50 هزار و 920 نفر شغل در استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است گفت: حدود 43 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی در استان کرمان در سال گذشته پرداخت شد.

مصباح با بیان اینکه در هفته کار و کارگر برنامه‌های متعددی برای تجلیل از کارگران استان طراحی شده است افزود: جشنواره فیلم 120 ثانیه‌ای با موضوع کار و تولید در استان کرمان برگزار می‌شود و جوایز ویژه‌ای برای برگزیدگان جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه جشن ویژه کارگران به همراه تجلیل از کارگران نمونه استان کرمان در هفته کادر و کارگر و در سالن تلاش برگزار می‌شود بیان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی بین کارگران فصلی را داریم که در هفته کار و کارگر انجام می‌شود


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.