منو

اسناد هویتی برای ۳۱۰ کودک و نوجوان فاقد شناسنامه در استان کرمان صادر شد

دادستان مرکز استان کرمان از ورود دادستانی به موضوع تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه خبر داد و گفت: اسناد هویتی برای ۳۱۰ کودک و نوجوان فاقد شناسنامه صادر شده است

۰۳ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، دادخدا سالاری صبح امروز در جمع خبرنگاران از ورود و پیگیری معاونت حقوق عامه این دادستانی به موضوع تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه خبر داد و اظهار داشت: در مقاطع زمانی سابق بر طبق دستور قضایی، اسناد هویتی برای 310 کودک و نوجوان فاقد شناسنامه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانانی که سال‌ها فاقد اسناد هویتی بودند، در حوزه تحصیل، بهداشت و درمان، آموزش و … با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شوند گفت: بر این اساس، دادسرای عمومی و انقلاب کرمان با صدور دستورات قضایی لازم تعیین تکلیف هویت این افراد را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان پیگیری‌های تخصصی نهادهای نظارتی در راستای تعیین تکلیف هویت افراد فاقد شناسنامه را مورد تقدیر قرار داد و گفت: اخیراً نیز افرادی با ادعای ورود به استان کرمان از استان های مجاور، درخواست صدور اسناد هویتی داشته اند که بررسی های تخصصی درباره آنها از سوی سازمانهای نظارتی در دست انجام  است.

وی با اشاره به اینکه درخواست این افراد مربوط به مرکز استان نیست، بیان کرد: صدور اسناد هویتی بر اساس نتایج بررسی‌های تخصصی سازمان‌های ذیربط انجام می‌شود و از این رو تاکید می‌شود که هرگونه درخواست افراد در این حوزه باید از مجاری قانونی پیگیری شود.

سالاری، دستگاه قضایی را حامی حقوق فردی و  اجتماعی افراد دانست و تاکید کرد: دادستان به عنوان مدعی العموم درخواست‌های قانونی افراد را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می‌کند و در این ارتباط تلاش می‌شود که دستگا قضایی به عنوان ملجا و پناهگاه افراد  بتواند به خوبی نقش خود را ایفا کند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 9 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.