منو

سرقت، خشونت و تصادفات ۳ اتهام اول استان کرمان است

معاون دادگستری استان کرمان گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان فعال بوده و سرقت، خشونت و تصادفات سه اتهام اول استان کرمان است.

۰۹ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، سید مهدی قویدل ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه سال 98 سند تحول قوه قضائیه تدوین و به دادگستری‌ها ابلاغ شد اظهار داشت: در این سند راهبردهای عملیاتی، موانع و چالش‌های پیش‌رو دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی نقد صاحب‌نظران در سند تحول قوه قضائیه دیده شده که از ظرفیت‌های علمی و اندیشه این افراد نخبه استفاده شود گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان مورد تاکید دستگاه قضایی کشور است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیان اینکه نقد یعنی یک داوری سازنده داشته باشیم و با تخریب کاملاً متفاوت است افزود: نقد باید اهداف خیرخواهانه و با ارائه راهکار و پیشنهاد برای اصلاح همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره نقد برتر در حال برگزاری است و این جشنواره برای نخستین بار برگزار می‌شود بیان کرد: مخاطبان جشنواره نقد برتر در قالب چهار محور مشخص شده‌اند.

قویدل با بیان اینک این جشنواره در 10 محور اصلی و 55 محور فرعی برگزار می‌شود افزود: مهلت ارسال اثر تا پایان روز 15 خردادماه است که باید آثار خود را در سامانه بارگذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و نهادهای مردمی و اصحاب رسانه استفاده کنیم و برگزاری جشنواره نقد برتر یک فرصت است گفت: اتهام اول استان کرمان سرقت است و قرارگاه پیشگیری از سرقت در استان کرمان تشکیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته در پیشگیری از سرقت محصول کشاورزی پسته موفقیت‌های خوبی داشتیم که استمرار دارد ادامه داد: بانک اطلاعاتی سارقین ایجاد و نقاط جرم خیز نیز شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه سرقت، خشونت و تصادفات سه اتهام اول استان کرمان است بیان کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان فعال است و بر اساس تکلیف قانون جلسات خود را برگزار می‌کند که تاکنون جلسات متعددی نیز برگزار شده است.

قویدل عنوان کرد: 5 هزار و 761 نفر به عنوان مصلحین و حکم قرآنی در استان آموزش‌های لازم را دیدند تا در صلح و سازش پرونده‌ها موثر باشند و اجازه تشکیل پرونده و ورود پرونده به دادگستری داده نشود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال گروه‌های مصلحین در محل نماز جمعه حضور دارند گفت: در ماه رمضان همکاران قضایی در بیش از 240 مسجد حضور یافتند و مشاوره‌های قضائی به مردم دادند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.