منو

خسارت ۶ میلیارد تومانی استان کرمان از سرقت تابلوها و علائم جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در سال گذشته بیش از ۶ میلیارد تومان خسارت سرقت تابلو، علائم و دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت استان بوده که این مبلغ زیادی است و امیدواریم بتوانیم جلوی این سرقت‌ها را بگیریم چون به‌طور مستقیم با جان مردم سر و کار دارد.

۱۰ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار به نقل از ایسنا، احسان عراقی‌زاده شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی راهداران شمال استان کرمان در رفسنجان اظهار کرد: در بحث اعتبارات راه روستایی امسال بصورت متمرکز از اعتبارات ملی منتقل شد و اعتباری که داشتیم بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بود که اکثر آن بصورت اسناد خزانه اسلامی با سررسید ۱۴۰۳ بود.

وی افزود: تخصیص صورت گرفته بر اساس اعتبارات استانی نزدیک به ۴۳۰ میلیارد تومان اسناد خزانه بوده که همه آن برای ساخت و احداث راههای روستایی بود که امیدواریم با توجه به اینکه بیشترین اعتبار را در استانها به استان کرمان داده اند و جذب قیر برای راههای روستایی مربوط به استان کرمان است امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد و شاهد ساخت و بهره برداری از راههای روستایی در سطح استان باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر ۶ نقطه حادثه خیز در استان داریم که برای آن اعتبار مصوب داریم اما به همین نقاط مصوب اکتفا نکرده و بصورت امانی ۹۱ نقطه را در سال گذشته اصلاح کردیم که صورتجلسه پلیس شده است. ۱۴ نقطه حادثه خیز رفسنجان در سال گذشته اصلاح شده است و امسال نیز تا پایان شهریورماه چند نقطه اصلاح می شود.
عراقی‌زاده با بیان اینکه سال گذشته ۸۸۵ نفر در جاده های استان جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کردیم در مسیرهایی که بیشترین تلفات جاده ای و تصادفات را داریم راهداری به کمک پلیس راه، نقاط حادثه خیز را ایمن کنند.

وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۶ میلیارد تومان خسارت سرقت تابلو، علائم و دوربین های نظارت تصویری و کنترل سرعت استان بوده که این مبلغ زیادی است و امیدواریم بتوانیم جلوی این سرقتها را بگیریم چون بطور مستقیم با جان مردم سر و کار دارد.

عراقی‌زاده افزود: با دادستانهای استان هماهنگی لازم را انجام دادیم و همکاری لازم را دارند تا بتوانیم با کمک قوه قضائیه این موضوع را به سرانجامی برسانیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از جذب ۳۳۰۰ تن قیر از اعتبارات سال ۱۴۰۰ برای استان خبر داد و گفت: این اعتبارات مربوط به اعتبارات ساخت راههای روستایی است و هزار تن دیگر را نیز امروز گرفتیم و به جمع ۳۳۰۰ تن اضافه شد تا راههای روستایی بیشتری را به بهره برداری برسانیم.

عراقی‌زاده در خصوص تقاطع حادثه خیز عبدالله آباد رفسنجان نیز گفت: این تقاطع به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز استان کرمان به شمار می رود، توافقی با شهرداری رفسنجان داشتیم که قرار شد نقشه های اجرایی را آماده و تصویب کنیم و برای اجرا به شهرداری بدهیم و هزینه ها را شهرداری قبول کرد. این کار را انجام دادیم و منتظر کارهای اجرایی شهرداری هستیم تا از محل اعتبارات خود و مسئولیت های اجتماعی معادن و با کمک مس سرچشمه این کار صورت گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه با کمبود نیروی انسانی در ادارات راهداری استان روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: اکثر نیروهای باتجربه ما بازنشسته شده اند و برای جایگزینی آنها مجوز استخدام نداریم از نیروهای شرکتی نیز نمی توانیم استفاده کنیم و توان پرداخت حقوق شان را نداریم و با این مشکل در ادارات راهداری مواجه هستیم. البته این مشکل کشوری است و امیدواریم با گشایش اعتبارات، نیروهای بیشتری برای رفسنجان و شهرستانهای دیگر استان استخدام کنیم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.