منو

آبرسانی به ۱۲۰۰ روستای استان کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در حال حاضر آبرسانی به ۱۲۰۰ روستای استان در حال انجام است و اطلس آبرسانی به واقعیت نزدیک می شود.

۱۷ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار ، سردار حسین معروفی روز سه شنبه در آئین آغاز به کار پروژه آبرسانی به ۱۱۳ روستا در شهرستان رفسنجان گفت: در زمینه رفع محرومیت تاکیدات فراوان شده و حوزه رفع فقر و محرومیت فرمان صریح رهبری است و دولت و همه مجموعه‌ها و ارگان‌های نظام به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری پای کار آمده اند.

به گفته سردار معروفی رمز موفقیت درمحرومیت زدایی کار قرارگاهی عمل کردن است یعنی همه توان‌ها در قابل یک قرارگاه قرار گیرد و از موازی گری جلوگیری شود و منابع انسانی و مالی را به کار گیریم تا محرومت‌ها و فقر‌ها از جامعه رخت بربندند.

سردار معروفی گفت: امور بروکراسی نباید مانع کار قرارگاهی شود کار باید جهادی باشد.

فرمانده سپاه ثارالله استان گفت: اگر مشارکت مردمی نداشته باشیم و به کار نگیریم ۳۰ درصد هزینه‌ها بالا می‌رود و کار انجام نمی‌شود، امّا اگر مشارکت مردمی را داشته باشیم ۳۰ درصد خدمات اضافه می‌شود و خانه سازی وآبرسانی در مناطق محروم سرعت می‌گیرد.

به گفته فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نباید همیشه برای انجام کار، با پیمانکار قرارداد منعقد شود؛ پیمانکار برای پروژه‌های بزرگ است، پروژه خط انتقال بالای ۲۰۰ کیلومتر پیماتکار می‌خواهد و کار تخصصی است، اما انشعابات به روستا‌ها توسط گروه‌های جهادی و مردمی باید باشد تا کار به سرعت انجام شود.

سردار معروفی گفت: پروژه آبرسانی به روستا‌های رفسنجان ۳ ساله است، امّا باید این مدت زمان کاهش یابد باید مردم پای کار بیاند تا به مدت ۲ سال به بهره برداری برسد و منتظر منابع دولتی نباشیم.

به گفته سردار معروفی در روستا‌های شهر‌ها و روستا‌های محروم در استان کرمان از جمله رودبار و قلعه گنج آبرسانی در حال انجام است ما به فرماندهان اختیار دادیم در خدمت کردن به مردم اصلا مجوز نگیرید کار را انجام دهید و اگر متوجه شدید یک جای کشور مشکل دارد واقف و خیر بیاورید و کار را انجام دهید در رودبار و قلعه گنج و … این کار با ورود واقفان در حال انجام است.

او گفت: قبل از اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در کشور راه اندازی و اجرایی شود در استان کرمان متولی رفع مشکل آب در ۱۵ ماه قبل شدیم و در پایان فروردین سال گذشته ۱۴۰۰ متوجه کم آبی در نقاط مختلف کشور شدیم و برای رفع آن قرارگاه نهضت آبرسانی مرد میدان را فعال کردیم.

سردار معروفی گفت: ما قبلا اطلس آبرسانی را نداشتیم با تدوین این امر، در اطلس آبرسانی نزدیک به واقعیت هستیم به این معنی که الان بالای ۱۲۰۰ روستا در استان کرمان را مشخص کردیم و در حال آبرسانی است.

به گفته فرمانده سپاه ثارالله استان دولت قبل، بودجه‌ای برای انجام امور نداشت و برای انجام پروژه‌های قبلی آبرسانی ۴۰۹ روستا با کمک واقف (آقای ابراهیمی) از فروردین پارسال تا خرداد امسال انجام دادیم.

سردار معروفی گفت: در این راستا ۴۷ هزار و ۹۰۰ خانوار در قالب ۱۰۲۵ کیلومتر آبرسانی شد.

او همچنین به پروزه انتقال آب از خلیج فارس هم اشاره کرد و گفت: اصرارمان بر انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان است و شدنی است این پروژه از سال ۱۳۹۵ تعطیل شده و علت تعطیلی را بیابید زحمت دارد، ولی شدنی است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.