منو

استاندار کرمان :کار کردن در حوزه ی پسته یکی از ضرورت های اصلی رفسنجان است

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان با اشاره به اینکه معشیت چهل هزار خانواده و فعالیت های سالانه ی مردم رفسنجان  تحت تاثیر حوزه ی کشاورزی پسته است ، گفت :کار کردن در حوزه ی پسته با استفاده از تجربه متخصصین این حوزه یکی از ضرورت های قطعی و اصلی در این شهرستان است .

۲۲ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار ، محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در آئین معارفه حسین رضایی به عنوان فرماندار رفسنجان اذعان کرد : مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی بسیار سخت است  زیرا براساس اعتقادات باید در آخرت پاسخگوی تمامی انتخاب ها ،عزل ها ،نصب ها و امضاها باشیم.

وی ادامه داد :بخاطر حضور شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان خدمت کردن در این استان توفیق بزرگی خواهد بود که در شهرستان رفسنجان هم با وجود شخصیت های درخشان و بزرگ ، دینی و سیاسی در طول تاریخ و مردمی انقلابی خدمت با افتخار و سخت خواهد بود.

فداکار گفت:باید برای پشرفت از نیرو های انقلابی ،جوان،توانمند و پرکار در دانشگاه و خارج از دانشگاه استفاده کرد .

وی باتوجه به اینکه شهرستان رفسنجان از ظرفیت های بی نظری همچون معدن مس سرچشمه بر خورد دار است، تاکید کرد:متاسفانه صنعت دیرینه ی مس در رفسنجان نسبت به دیگر صنایع پیشرفت و رشدی نداشته است .

محمد مهدی فداکار با بیان اینکه در شهرستان رفسنجان فقط ۶ هزار نفر در حوزه صنعت مس مشغول به کار هستند، اظهار کرد:صنعت یک حوزه ی متحرک است بنابراین صنعت مس باید با سرمایه گذاری در جهت توسعه استان کرمان و شهرستان رفسنجان پایه کار بیاید .

استاندار ادامه داد: صنعت در شهرستان رفسنجان نباید فدای حوزه کشاورزی پسته شود و باید در جهت رشد و پیشرفت آن تلاش کرد .

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان با اشاره به اینکه معشیت چهل هزار خانواده و فعالیت های سالانه ی مردم رفسنجان  تحت تاثیر حوزه ی کشاورزی پسته است ، گفت : کار کردن در حوزه ی پسته با استفاده از تجربه متخصصین این حوزه یکی از ضرورت های قطعی و اصلی در این شهرستان است .

وی در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل سعی کردم فردی را برای فرمانداری رفسنجان انتخاب کنم که حوزه ی کشاورزی پسته با سابقه و صاحب نظر باشد .

فداکار خاطر نشان کرد:بیش از نود در صد آب مصرفی شهرستان در حوزه کشاورزی مصرف میشود که اگر شیوه نوین آبیاری در رفسنجان گسترش نیابد با مرحله ی خشک شدن باغات پسته یکی پس از دیگری رو به رو خواهیم خواهیم بود .

استاندار گفت :در هر نقطه و هر میزان که می‌شود باید مصرف آب مدیریت شود بیشترین عمق چاه‌ها در استان در رفسنجان است و مشکل آب شرب باید حل شود و نگرانی در این رابطه نداشته باشیم.

وی با تاسف بیان کرد: تعدادی از روستا های شهرستان رفسنجان با مشکل بی آبی رو به رو هستند که در روز های گذشته شنیدم عده ای از اهالی مهدی آباد نوق برای بیان مطالبات خود به فرمانداری رفسنجان مراجعه کردند و در آنجا توسط یک فرد کتک خوردند حقیقتا تا فیلم را ندیدم باور نکردم .

وی در ادامه گفت: مردم بی آب هستند و ما برای رفع مشکلات آنها خدمت میکنیم اگر برای بیان مطالبات خود به فرمانداری و استانداری نیایند کجا بروند ؟!

استاندار تاکید کرد: مشکل آب شرب مهدی‌آباد نوق توسط فرمانداری پیگیری شود و کاری را که پورمحمدی کلید زده بود ادامه دهند که مشکل بی آبی این منطقه رفع شود.

در پایان با تشکر از رضا مشکی فرماندار سابق رفسنجان که در شرایط سیاسی سخت سکان داری شهرستان را قبول کردند ،گفت : برای تمامی فرمانداران اسبق مخصوصا علی اکبر پور محمدی که مردم از خدمات ایشان بی بهره ماندند آرزوی موفقیت دارم .


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.