منو

نظارت و بازرسی دامپزشکی رفسنجان بر کشتار دام در عید قربان/توصیه های مهم دامپزشکی رفسنجان برای ذبح دام در عید قربان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان خواستارتوجه افراد به توصیه های دامپزشکی در عید قربان شد و گفت : با توجه به افزایش خرید دام به مناسبت عید قربان ، ۴ اکیپ دامپزشکی شهرستان رفسنجان بر کشتار دام درعیدقربان نظارت دارند.

۱۲ تیر ۱۴۰۱

 

به گزارش ایستار به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان، محمود مقامی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید قربان عنوان کرد:دو اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار مستقر در شهرستان رفسنجان با معاینات پیش از کشتار و پس از کشتار نظارت بر دامهای قربانی را عهده دار می باشند.

وی افزود: در روز عید قربان کشتارگاه دام باز می باشد و با توجه به احتمال شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام  همچون تب کریمه کنگو توصیه می شود که همشهریان دامهای قربانی خود را در کشتارگاه دام ذبح نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان مطرح کرد: اگر همچنان برخی از همشهریان اصرار به ذبح دام در منزل دارند بایستی توجه داشته باشند که استفاده از دستکش، عینک و گان ضروری است، ضمن اینکه لاشه دام بایستی به طور کامل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مورد مصرف قرار گیرد.

مقامی در خصوص نکات قابل توجه در خصوص خرید دام سالن جهت قربانی ادامه داد: بهتر است دام قربانی از دام های جوان و سرحال و هوشیار باشد، دام قربانی باید فاقد تب، انگل( بویژه کنه) و لاغری مفرط باشد، دام قربانی باید پوشش بدنی مناسب داشته باشد و از خرید دام هایی با پشم های بلند و ژولیده و یا دارای ریختگی و کچلی خودداری شود، دامی که به تازگی دارو تزریق شده است نباید کشتار شود.

وی بیان کرد: در صورت مشاهده آثار کوفتگی، خون مردگی و زردی بر روی لاشه، وجود دانه های سفید رنگ بر روی گوشت، قرمز بودن بیش از حد لاشه،غیر طبیعی بودن ریه ، کبد و کلیه ها نبایستی لاشه و یا بخشی از آن مصرف شود.

وی بیان کرد: در صورت مشاهده آثار کوفتگی، خون مردگی و زردی بر روی لاشه، وجود دانه های سفید رنگ بر روی گوشت، قرمز بودن بیش از حد لاشه،غیر طبیعی بودن ریه ، کبد و کلیه ها نبایستی لاشه و یا بخشی از آن مصرف شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان در پایان گفت: همشهریان محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به اداره دامپزشکی واقع در بلوار حجت مراجعه ویا با شماره ۳۴۳۲۲۰۶۳ تماس حاصل نمایند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یک =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.