منو

دستور استاندار کرمان به بانک‌ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج

استاندار کرمان گفت: شورای بانک‌های استان کرمان عدم پرداخت تسهیلات ازدواج را به صورت موردی و در اسرع وقت پیگیری کند تا این تسهیلات سریع‌تر پرداخت شود.

۱۳ تیر ۱۴۰۱

به گزارش ایستار ، محمدمهدی فداکار ظهر امروز در ستاد ساماندهی جوانان استان کرمان با بیان اینکه ازدواج سنت پیامبر(ص) و یک امر خیر در جامعه اسلامی است، اظهار داشت: در بحث اجتماعی نمی‌شود یک نسخه برای تمام کشور پیچید و مسائل فرهنگی و اجتماعی هر منطقه را باید در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه در ترویج ازدواج و گفتمان سازی در این حوزه، الزامات اجتماعی و فرهنگی هر منطقه را باید در نظر گرفت، گفت: شورای بانک‌های استان کرمان پرداخت تسهیلات ازدواج را در اسرع وقت پیگیری کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه اگر گزارشی در کوتاهی پرداخت تسهیلات بانکی ازدواج وجود دارد حتی به صورت موردی، عنوان شود، افزود: شورای عالی بانک‌های استان، پیگیری کند که این تسهیلات سریع‌تر پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه اداره ورزش و جوانان استان که متولی این حوزه به‌صورت ویژه‌تر است باید هم‌افزایی بین دستگاهی را در دستور کار قرار دهد، بیان کرد: در این زمینه جلسات عملیاتی با دستگاه‌های مربوطه برگزار و راهکار ارائه بدهد.

فداکار با بیان اینکه همیشه کارهای مردمی اثرگذارتر و موفق‌تر بوده است، گفت: سمن‌های زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان نقش مهمی در تبلیغ ازدواج آسان و پایدار دارند که باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش سن ازدواج شایسته جامعه اسلامی نیست، افزود: اینکه مطرح می‌کنند مشکلات اقتصادی وجود دارد، قابل قبول نیست چرا که می‌بینیم ازدواج در سطح قشر ضعیف جامعه به‌موقع و پایدار انجام می‌شود در حالی‌که مشکلات اقتصادی در این قشر بیشتر است.

استاندار کرمان با بیان اینکه رسانه‌ها نمونه‌های موفق ازدواج و خانواده‌های پرجمعیت را به‌عنوان یک الگو به جامعه معرفی کنند که حتماً اثرگذار خواهد بود، ادامه داد: مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش سن ازدواج محدودیت‌های باروری ایجاد کرده و در امر ازدواج نیز توقعاتی ایجاد می‌کند که هیچ سنخیتی با مبانی اسلامی ندارد، گفت: ازدواج باید در سن مناسب آن انجام شود و سمن‌ها و رسانه‌ها باید در این زمینه فرهنگسازی کنند.

فداکار با بیان اینکه شرایط کرونا در کاهش برگزاری مراسم آن چنانی بسیار موثر بود و هزینه کرد در برگزاری جشن عروسی به قیمت‌های گزاف خوشبختی نمی‌آورد، افزود: ازدواج یک فرآیند است و خانواده نقش مهمی در این فرآیند دارد و خانواده‌ها باید در این زمینه دغدغه فرزندان خود را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ازدواج یک مسئله فرهنگی است و همه دستگاه‌های مربوطه از دانشگاه و حوزه علمیه و سایر نهادهای مربوطه در این حوزه باید پای کار بیایند، گفت: نگاه مبتدی و سطحی نگری به آن قابل قبول نیست.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 9 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.